Hívható: 9:00-18:00 minden hétköznap
+36 76 488 879
premium-csoport-logo-small 0
Rólunk
Blog
Kapcsolat
Márkák

Regisztráció
Hívható: 9:00-18:00 minden hétköznap
+36 76 488 879
Nívós
prémium laptopok keyboard_arrow_down
Felsőkategóriás
prémium laptopok keyboard_arrow_down
Fullextrás
prémium laptopok keyboard_arrow_down
Főoldal / Blog / A premiumlaptop.hu rövid története 2009-2019

A premiumlaptop.hu rövid története 2009-2019

Közepesen hosszú sztoriban elmesélem: miként indultunk, hol tartunk. Érdekel? Tarts velem!

A premiumlaptop.hu rövid története 2009-2019

Olvasási idő: 7 perc

Előszó

Miért is kell(ene) még egy szereplő az egyébként is telített számtech piacra? – Tehetnéd fel a kérdést.

Ezt a kérdést feltettük mi is – még 2009-ben. A válság kellős közepén, mikor még se emag, se alza, se hasonló óriás nem volt a láthatáron sem.

Ezidő tájt még értékesítőként tevékenykedtem és már ezerrel pörgött az agyam, hogy miként is lehetne olyan platformot összehozni, mely egyáltalán nem arról szól, hogy az oda érkező látogató torkán ledugjam a portékám, hanem egyfajta tudásbázisként (is) szolgáljon és majd idővel, mikor a látogató már értékeli a hasznosságot, akkor terelhetem a számára remek ajánlat irányába.

A technológia adta magát. 

A csúcs laptopok, mint termékkör a szívem csücske volt már ekkoriban is – egy nagyon jó barátomnak köszönhetően folyamatos bejárásom volt egy üzletbe, ahol tesztelhettem, ízlelhettem a legjobb gépeket, és közben ragadt rám a tudásfa. Így kézenfekvőnek tűnt eköré építeni valamit. Akkoriban még fogalmam sem volt, hogy mi legyen az a valami.

Az évek közben teltek, és a koncepció körvonalazódni látszott. Volt, hogy hónapokig is altattam a dolgot, mert semmi értékelhető nem jött ki az agyamból. Azonban dolgoztam, viszonylag jól kerestem és amit csak tudtam, tettem félre, hogy utána egy mozdulattal belepumpálhassam az üzletbe.

 

2016 - Hurrá, kész a koncepció

Elképesztő mennyiségű idő tud eltelni, mikor elmélyedsz a koncepció validálásához vezető úton. Szinte biztosan kiderül, hogy amiért Te megőrülni látszol, az valójában rajtad kívül a kutyát nem érdekli, vagy épp nem olyan formában, mint ahogyan elképzelted.

Rengeteg egyeztetés, temérdek tárgyalás, és még több befektett éjszakai és hétvégi munkaóra árán megszületett – immáron nem csak fejben, hanem folyamatábrákban, táblázatokban, számokban mérhetően, modellezhetően – a „végleges” koncepció.

Webáruházat indítunk. 

De nem egyet a sok közül, hanem A WEBÁRUHÁZAT! Olyan szellemben és olyan stílusban, melyhez bátran merem és tudom is adni a nevem.

Hidd el, amilyen egyszerűnek tűnik egy webáruház-koncepció kialakítása, annyira sokrétű szemüvegen át kell megvizsgálni. Nemcsak részleteiben, hanem egészében is. Épp ezért sem értem, mikor egyes „guru”-k azzal áltatják a nagyérdeműt, hogy néhány nap, esetleg néhány hét alatt beindíthatja a vállalkozását. 

Kérdem én: Miféle vállalkozás az, amit Te néhány hét alatt beindítasz? Néhány hét arra sem elég, hogy a víziód valamilyen lefektetett formába öltsd. 

 

2 évvel és sok millió forinttal később

A feketeleves csak ezután következett:

  • Sablonizált rendszer nem jöhet szóba.

  • Automatizmusok nélküli rendszer nem jöhet szóba.

  • Alulértékelt dizájn és maradi technológiai háttér nem jöhet szóba.

  • Könnyen feltörhető nyílt forráskódú rendszer szintén nem jöhet szóba.

Marad az egyedi fejlesztés.

A milliók csak úgy pörögtek, eszeveszetten, mintha legalábbis multimilliomos csemete lennék, vagy épp örököltem volna egy zsáknyi készpénzt. A fejlesztőket persze nem érdekelte az anyagi hátterem, Ők csak összeállítottak egy ajánlatot a kívánalmaimhoz igazítva. 

Ugyanazon paraméterekre és műszaki tartalomra az 500 000-től a 6 000 000-ig mindenféle ajánlat csöpögött az email fiókomba.

Nincs mese, dönteni kell!

A legolcsóbb kuka, a legdrágább pedig szintén, mert ha minden pénzt elfüstölök a rendszerre, akkor nem marad se marketingre, se tartalomkészítésre, az pedig ki van zárva, hogy értéket ne tudjak eljuttatni mindazokhoz, akikhez szólni szeretnék.

De a jó Isten mellém állt és pont a legjobbkor hívott egy ismerős, aki kiszállt az előző cégéből és saját vállalkozást indított. Ajánlat megjön – jó erős középmezőny, de inkább a drágább felé tendált az ár – kézbecsap, munka indul.

Újabb feketeleves.

Az előzetesen kalkulált határidőket lehetetlen tartani, így a korábban felvázolt 3 hónapos határidő közel 1 évesre csúszik. Ebben leginkább én voltam a ludas, ugyanis a fejlesztő agyára mentem a folyamatos változtatásokkal és el nem fogadott, vagy épp menet közben változtatott folyamatokkal. 

Itt jegyzem meg: A 3 hónapos határidőt úgy kalkuláltuk ki, hogy már minden tartalom, minden folyamat, minden lépés le volt ábrázva, rajzolva, modellezve. A 3 hónap csak a kivitelezés és programozás időtartamára vonatkozik.

 

2019 május – rendszer kész, indulhat a tesztüzem

Kevés idegörlőbb dolgot tudok elképzelni, mint amikor az éveken át koncepcionált  és épített rendszer nem az elvárt színvonalon és elvárt metodika alapján működik. 

Némi változtatás itt és ott és cca. 2 hónapot követően, már élesedhet is az 1.2 verzió. Mire is gondolok? Odaadtuk az immáron késznek nevezett webáruházat a létező összes ismerősnek, hogy használja és az alábbi hibák jöttek elő:

  • keresés nem úgy működik, ahogy kellene

  • a menürendszer kezelése, kiismerése nehézkes

  • a regisztráció nem magától értetődő

  • a vásárlási folyamat nem hülyekönnyen használható

  • a lenyíló menük nem úgy csukódnak és nyitódnak, ahogy kellene

  • mobilon bizonyos dolgok túl közel vannak egymáshoz, így nehezítik a böngészést

  • a cta-k (cselekvésre ösztönző gombok, mint vásárlás, stb…) nem elég beszédesek, túl általánosan fogalmazottak

  • az admin felületen történő tömeges termékfeltöltéskor az előre szerkesztett, tördelt szövegek nem jól jelennek meg az oldalon

  • az aloldalak meta szövegei valamiért nem jól jelennek meg a google-ben

  • a megrendelést követően kialakult különböző státuszok (megrendelés visszaigazolva, megrendelés törölve, utalás megérkezett, futárnak átadtuk, stb..) nem a megfelelő és releváns szöveges tartalommal mennek ki

  • stb., stb., stb.

Egyszóval, volt mit javítani a már késznek hitt rendszeren is. De ezek villámtempóban elkészültek, javítva lettek. – innen is üzenem mindenkinek, hogy fejlesztő nélkül webáruházat működtetni az öngyilkosság egyik legbizarabb formája. smiley

Már ráengedhetjük a facebook hirdetéseket a dedikált feliratkozó oldalra. 

Újabb pofon: A feliratkozó oldalon lévő „csali” jóformán a kutyát nem érdekli, a facebook költi a pénzem végeláthatatlanul, látogató ugyan jön, de néhány elvakult érdeklődőt kivéve senki nem akar feliratkozni.

Megoldás: A fiók mélyéről vegyük elő a 12 évnyi tudást és tapasztalatot és adjuk oda INGYEN a látogatóknak, tudván, hogy ez az információ olyan értéket képvisel, mely jóval többet ér egy egyszerű email címnél.

 

2019 augusztus – Megtört a jég

A több hetes intenzív munka, mely a csali kidolgozásához és a landoló oldal teljes átalakításához kellett, megtette jótékony hatását. Valahol éreztem én, hogy ez lesz a jó irány és ezt értékelni fogják a látogatók is. 

A feliratkozók százával érkeznek, a hirdetések jól mennek, a kreatívok rendben vannak, a feliratkozó oldal a remek anyaggal a marketingesek álmait túlszárnyalva konvertálja a leadeket. 

A 7 INGYENES tipp, mely a feliratkozást követően 2 naponta landol a több ezernyi email fiókban, soha nem látott mértékben érdekli a népet. 60% feletti megnyitási arányok, naponta több tíz dicsérettől hangos email.

Öröm van és bódottá. smiley

 

De mi történik még ez idő alatt?

Természetesen a háttérben nem csak ülünk és várunk a jószerencsére, hanem folyamatosan, hetente értékes tartalommal töltjük a blogot. Mondanom sem kell, hogy ez milyen pozitív hatással van a keresőből érkező látogatottsági adatokra. Hónapról, hónapra másfélszereződik a látogatottság. 

Mégis van új a nap alatt, még ilyen telített piacon is. smiley

Emellett folyamatosan vizslatjuk az új laptopokat, tesztelünk, informálódunk a külföldi anyagokból és tökéletesítjük a rendszert, a szövegeket, a termékadatlapokat, és jóformán mindent, ami a weboldallal és a vállalkozással kapcsolatban egyáltalán felmerülhet.

Árgus szemekkel figyeljük a smartlook-ban a látogatók tevékenységét és ennek megfelelően optimalizálunk mindent, amit csak lehet és érdemes.

Persze egyik szoftver sem csodaszer! 

De ezt nem is várom el. Inkább arra használom mindet, hogy vagy tökéletesítsem, vagy kukázzam teljesen az adott elképzelést. Fájó szívvel ugyan, de  kidobok akár több hónapos kidolgozottságú ötletet is, ha úgy ítéljük meg, ez nem támogatja a Te döntésed, keresésed, weboldalon töltött időd.

Másrészről nem teszek be csak azért olyan terméket, mert arra pokolian nagy a kereslet, ha az – mint üzleti laptop – nem állja meg a helyét a pontozási rendszerünk alapján. Ezzel ugyan átmenetileg biztosan pénzt veszítek, viszont erősödik a cég hitvallása, ami lényegesen többet ér, mint néhány plusz értékesítés.

 

Végezetül jöjjön néhány számszerű adat is:

Összes látogató

Itt november közepén látni egy nagyobbnak mondható csökkenést, ugyanis a facebook hirdetéseket leállítottuk, mert rendkívüli módon megnőttek a megjelenési költségek a blackfriday miatt és nem akartuk feleslegesen égetni a hirdetési büdzsénket. 

  • Eddig 9215-en láttátok az oldalt!

 

Összes keresőből érkező látogató

Látható, hogy a folyamatosan értékesnél értékesebb tartalommal frissülő blog nemcsak a google nagy barátja, hanem a Tiétek is. smiley

  • Eddig 662 látogató érkezett a keresőből!

 

Összes 7 INGYENES Tippet megtekintő

Látható, hogy a teljes értékű laptop választást segítő útmutató nagyon szép eredményeket produkált röpke néhány hónap alatt.

  • 4369-en voltatok a 7 INGYENES tippet kínáló oldalon!

 

Blog oldal eddigi megtekintései

Tekintettel arra, hogy baromira szűk a célközönségünk, azért a lenti szám egy néhány hónapos blogtól nem piskóta eredmény. smiley

  • Eddig 638-an néztétek meg a blog oldal tartalmait!

 

Legolvasott cikkünk 

Érdemel egy kis tapsot az eddigi legolvasottabb cikkünk is, mely a laptopok árazástechnikai kérdéseit feszegeti. Nem olvastad? Ide kattintva megteheted! smiley

  • 208-an olvastátok ezt a cikket eleddig!

 

Rólunk oldal eddigi megtekintései

Látható a számokból, hogy érdekel benneteket, hogy ki/kik vannak az áruház mögött. Ez nagyon helyes, nincs is erősebb bizalomnövelő tényező, mint a tulajdonosról egy rövid bemutatkozó videó. 

  • 286-an voltatok eddig kíváncsiak a premiumlaptop.hu mögött álló személyekre!

 

Itt a VÉGE, fuss el véle. Aki nem hiszi, járjon utána. És ne feledd: 2020-ban megyünk tovább az úton, VELETEK együtt. smiley

 

Ui.: Mi a véleményed az olvasottakról? Írd be ide a hozzászólás részbe, lehet, hogy másnak is hasznos lesz!

Köszönöm, hogy olvasol és kövess be INSTÁN, mert ott is sok érdekességgel találkozhatsz!

Segíthetek kiválasztani az új laptopodat?

Köszönöm, lássuk!

Még nem érkezett hozzászólás!
Legyél te az első!

Hozzászólás írása

Segíthetek kiválasztani az új laptopodat?

Köszönöm, lássuk!

Keresés a blogban

RÉGEBBI BEJEGYZÉSEK


Regisztráció

Már regisztráltál?

Bejelentkezés

Elfelejtetted a jelszavadat? Ide kattintva kérhetsz újat.

Elfelejtetted a jelszavadat?

Kérlek, add meg az email címedet, amivel regisztráltál, és elküldjük a további teendőket az új jelszó létrehozásához.

Top